BLI BLODGIVARE - Sparbanken Skåne skänker 1000 kr för varje ny blodgivare

Publicerad söndag 28 jan, 23:11

BLI BLODGIVARE!
SPARBANKEN SKÅNE SKÄNKER 1000 KR TILL YBK FÖR VARJE NY BLODGIVARE

Sparbanken Skånes initiativ för att få fler att bli blodgivare fortsätter 2024!
Det innebär att den som blir ny blodgivare i Skåne i år får möjlighet att välja en ideell förening som banken ska skänka 1 000 kronor till.
Det behövs fler som ger blod i Skåne och därför togs det förra året ett initiativ som både räddar liv och stödjer föreningslivet.

Så funkar det
Som ny blodgivare har du möjlighet att fylla i en ideell förening på Sparbanken Skånes blankett och ge den till personalen i samband med ditt första besök på GeBlods blodcentraler eller blodbussen i Skåne.

• Börja med att läsa igenom grundkraven för att ha möjlighet att bli blodgivare och anmäl dig på geblod.nu. Därefter blir du kontaktad och får en tid för provtagning.
  • Fyll i Sparbanken Skånes blankett med den ideella förening i bankens verksamhetsområde som du skulle vilja att banken ska skänka 1 000 kronor till. Ge den till personalen i samband med ditt första besök på blodcentralen eller blodbussen. Skriv ut blanketten här (denna blankett är förifylld med klubbens uppgifter)
  • Syftet med projektet är att öka antalet personer i Skåne som ger blod. Därför ska den som vill skänka pengar genom banken inte vara registrerad som blodgivare tidigare. Om det visar sig i samband med ditt besök på blodcentralen eller blodbussen att du inte kan vara blodgivare tackar vi för ditt engagemang och skänker ändå 1 000 kronor till föreningen som du valt, förutsatt att föreningen faller inom projektets ramar
  • läs mer om projektet på hemsidan som du hittar genom att klicka här